Polityka dotycząca wykorzystywania cookies

Polityka prywatności dla klientów

Kancelarii Radcy Prawnego Karoliny Sarna - Brandys

 

  1. Dane Administratora Danych Osobowych

Uprzejmie informujemy, że administratorem Pana/Pani danych osobowych jest radca prawny Karolina Sarna-Brandys, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Radcy Prawnego Karolina z siedzibą przy ul. Stachiewicza 35A/47, 31-328 Kraków, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i posługująca się numerem NIP 5492365269, zwana dalej „Radcą Prawnym”. Kontakt z Radcą Prawnym w sprawie ochrony danych osobowych jest możliwy pod adresem e-mail: kancelaria@radcaprawny-ksb.pl.

  1. Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych

Aby wykonywać usługi prawnicze zgodnie z zakresem naszej działalności, Radca Prawny przetwarza Pana/Pani dane osobowe — w różnych celach, jednak zawsze zgodnie z prawem. Poniżej znajdzie Pan/Pani wyszczególnione cele przetwarzania danych osobowych wraz z podstawami prawnymi.

W celu dokonywania usług prawniczych przetwarzamy takie dane osobowe, jak:

  • Imię i nazwisko,
  • Imiona rodziców,
  • Numer PESEL,
  • Numer NIP,
  • Adres zamieszkania/zameldowania
  • Adres e-mail
  • Numer telefonu
  • Numer rachunku bankowego
  • Zobowiązania oraz wydatki,
  • Zaciągnięte pożyczki, ustanowione hipoteki
  • Informacje o zawartych umowach i ugodach,
  • Informacje o uzyskiwanej pomocy finansowej,
  • Szczegóły polisy ubezpieczeniowej
  • Uzyskane odszkodowania i zadośćuczynienia
  • Dokonywane transakcje finansowe
  • Kontakty z innymi
  • Reklamacje, incydenty oraz wypadki
  • Małżeństwo lub inna forma związku,
  • Historia małżeństw,
  • Informacje dotyczące skazań i wyroków,
  • Dane dotyczące kar administracyjnych,
  • Informacje dotyczące działań sądowych
  • Zawód i zatrudnienie
  • Numer rachunku bankowego
  • Stan posiadania,
  • Wypłacalność,

Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.

W celu wykonywania ciążących obowiązków informacyjnych względem organów administracji państwowej, samorządowej, skarbowej i sądów powszechnych, które towarzyszą prowadzeniu działalności prawniczej i wykonywaniu zawodu radcy prawnego przetwarzamy takie dane osobowe, jak:

  • Imię i nazwisko,
  • Numer PESEL,
  • Numer NIP,
  • Adres zamieszkania/zameldowania,
  • Informacje o zobowiązaniach oraz wydatkach,
  • Zawarte umowy oraz ugody,
  • Informacje dotyczące działań sądowych,

Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.

Nie przetwarzamy Pani/Pana danych osobowych do celów marketingowych.

 

III. Cookies

  1. Radca prawny na swojej stronie internetowej, podobnie jak inne podmioty, wykorzystuje tzw. cookies, czyli krótkie informacje tekstowe, zapisywane na komputerze, telefonie, tablecie, czy też innym urządzeniu użytkownika. Mogą być one odczytywane przez nasz system, a także przez systemy należące do innych podmiotów, z których usług korzystamy (np. Facebooka, Google’a).
  2. Cookies spełniają bardzo wiele funkcji na stronie internetowej, najczęściej przydatnych, które postaramy się opisać poniżej (jeżeli informacje są niewystarczające, prosimy o kontakt):
  • zapewnianie bezpieczeństwa — pliki cookies są wykorzystywane w celu uwierzytelniania użytkowników oraz zapobiegania nieupoważnionemu korzystaniu z panelu klienta. Służą zatem do ochrony danych osobowych użytkownika przed dostępem osób nieupoważnionych;
  • wpływ na procesy i wydajność korzystania ze strony internetowej — pliki cookies są wykorzystywane do tego, aby witryna sprawnie działała i aby można było korzystać z funkcji na niej dostępnych, co jest możliwe między innymi dzięki zapamiętywaniu ustawień pomiędzy kolejnymi odwiedzinami na stronie. Dzięki nim można zatem sprawnie poruszać się na stronie internetowej i poszczególnych podstronach;
  • stan sesji — w plikach cookies często są zapisywane informacje o tym, jak odwiedzający korzystają ze strony internetowej, np. które podstrony najczęściej wyświetlają. Umożliwiają również identyfikację błędów wyświetlanych na niektórych podstronach. Pliki cookies służące do zapisywania tzw. „stanu sesji” pomagają zatem ulepszać usługi i zwiększać komfort przeglądania stron;
  • tworzenie statystyk — pliki cookies są wykorzystywane do tego, aby przeanalizować, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze strony internetowej (jak wielu otwiera stronę internetową, jak długo na niej pozostają, które treści wzbudzają największe zainteresowanie etc.). Dzięki temu można stale ulepszać stronę internetową i dostosowywać jej działanie do preferencji użytkowników.
  1. Co ważne, wiele plików cookies ma dla nas charakter zanonimizowany — bez dodatkowych informacji, na ich podstawie nie jesteśmy w stanie zidentyfikować Pana/Pani tożsamości.
  2. Pana/Pani przeglądarka internetowa domyślnie dopuszcza wykorzystywanie cookies w Pana/Pani urządzeniu, dlatego przy pierwszej wizycie prosimy o wyrażenie zgody na użycie cookies. Jeżeli jednak nie życzy Pan/Pani sobie wykorzystania cookies przy przeglądaniu strony internetowej, można zmienić ustawienia w przeglądarce internetowej — całkowicie blokować automatyczną obsługę plików cookies lub żądać powiadomienia o każdorazowym zamieszczeniu cookies w urządzeniu. Ustawienia można zmienić w dowolnej chwili.
  3. Szanując autonomię wszystkich osób korzystających ze strony internetowej, czujemy się jednak w obowiązku uprzedzić, że wyłączenie lub ograniczenie obsługi plików cookies może spowodować dość poważne trudności w korzystaniu ze strony internetowej, np. w postaci dłuższego okresu ładowania się strony, ograniczeń w korzystaniu z funkcjonalności etc.

 

  1. Wymóg podania danych osobowych
  2. Podanie jakichkolwiek danych osobowych jest dobrowolne i zależy od Pana/Pani decyzji. Jednakże w niektórych przypadkach podanie określonych danych osobowych jest konieczne, aby spełnić Pana/Pani oczekiwania w zakresie korzystania z oferowanych przez nas usług prawniczych.
  3. Aby skorzystać z usług radcy prawnego, w zależności od rodzaju usługi prawnej konieczne jest podanie co najmniej imienia i nazwiska, numeru PESEL, numeru NIP oraz adresu zamieszkania. Niejednokrotnie konieczne jest podobanie również innych danych, koniecznych dla zrealizowania konkretnej usługi, których katalog został ujęty w punkcie II tej Polityki Prywatności.

 

  1. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i profilowanie

Uprzejmie informujemy, że nie dokonujemy zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym w oparciu o profilowanie.

 

  1. Odbiorcy danych osobowych
  2. Jak większość przedsiębiorców, w swojej działalności korzystamy z pomocy innych podmiotów, co niejednokrotnie wiąże się z koniecznością przekazania danych osobowych. W związku z powyższym, w razie potrzeby, przekazujemy Pana/Pani dane dostawcy usługi poczty elektronicznej.
  3. Ponadto, na podstawie obowiązujących przepisów prawa przekazujemy Pana/Pani dane osobowe właściwemu miejscowo dla kancelarii Naczelnikowi Urzędu Skarbowego, w związku z prowadzeniem dokumentacji księgowej kancelarii oraz Generalnemu Inspektorowi Informacji Finansowej, w przypadkach wymaganych przepisami ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. 2010 r. Nr 46, poz. 276 ze zm.). W każdym przypadku przekazujemy tylko te dane, które są wymagane przepisami prawa.
  4. Oprócz tego, może się zdarzyć, że np. na podstawie właściwego przepisu prawa lub decyzji właściwego organu będziemy musieli przekazać Pana/Pani dane osobowe również innym podmiotom, czy to publicznym czy prywatnym. Dlatego niezmiernie trudno nam przewidzieć, kto może zgłosić się z żądaniem udostępnienia danych osobowych. Niemniej ze swojej strony zapewniamy, że każdy przypadek żądania udostępnienia danych osobowych analizujemy bardzo starannie i bardzo wnikliwie, aby nie naruszyć tajemnicy radcowskiej i nie przekazać informacji osobie do tego nieuprawnionej.

 

VII. Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich

Uprzejmie informujemy, że Pana/Pani dane osobowe nie są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.

 

VIII. Okres przetwarzania danych osobowych

  1. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa nie przetwarzamy Pana/Pani danych osobowych „w nieskończoność”, lecz przez czas, który jest potrzebny, aby osiągnąć wyznaczony cel.
  2. Pana/Pani dane będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne, tj. przez okres konieczny do wykonania usługi prawnej oraz związanych z nią obowiązków informacyjnych, a po zakończeniu świadczenia usługi przez czas potrzebny na wykazanie prawidłowości wykonania obowiązków Radcy Prawnego na Pana/Pani rzecz. Okres ten odpowiada długości okresu przedawnienia roszczeń.
  3. Po tym okresie Pana/Pani dane osobowe zostaną nieodwracalnie usunięte lub zniszczone.
  4. W sytuacji, gdy nie potrzebujemy wykonywać innych operacji na Pana/Pani danych osobowych niż ich przechowywanie, do momentu trwałego usunięcia lub zniszczenia dodatkowo je zabezpieczamy — poprzez pseudonimizację. Pseudonimizacja polega na takim zaszyfrowaniu danych osobowych, czy też zbioru danych osobowych, że bez dodatkowego klucza nie da się ich odczytać, a zatem takie informacje stają się całkowicie bezużyteczne dla osoby nieuprawnionej.
  5. Okresy przetwarzania danych w latach liczymy od końca roku, w którym rozpoczęliśmy przetwarzanie danych osobowych, aby usprawnić proces usuwania lub niszczenia danych osobowych. Odrębne liczenie terminu dla każdego zdarzenia wiązałoby się z istotnymi trudnościami organizacyjnymi i technicznymi, jak również znaczącym nakładem finansowym, dlatego ustanowienie jednej daty usuwania lub niszczenia danych osobowych pozwala nam sprawniej zarządzać tych procesem. Oczywiście, w przypadku skorzystania przez Pana/Panią z prawa do zapomnienia takie sytuacje są rozpatrywane indywidualnie.
  6. Dodatkowy rok związany z przetwarzaniem danych osobowych zebranych na potrzeby wykonania umowy jest podyktowany tym, że hipotetycznie może Pan/Pani zgłosić roszczenie w stosunku do Radcy Prawnego na chwilę przed upływem terminu przedawnienia, żądanie może zostać doręczone z istotnym opóźnieniem lub może Pan/Pani błędnie określić termin przedawnienia swojego roszczenia.

 

  1. Uprawnienia podmiotów danych
  2. Uprzejmie informujemy, że posiada Pan/Pani prawo do:
  • dostępu do swoich danych osobowych;
  • sprostowania danych osobowych;
  • usunięcia danych osobowych;
  • ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  • sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
  • przenoszenia danych osobowych.
  1. Szanujemy Pana/Pani prawa wynikające z przepisów o ochronie danych osobowych i staramy się ułatwiać ich realizację w najwyższym możliwym stopniu.
  2. Wskazujemy, że wymienione uprawnienia nie mają charakteru absolutnego, a zatem w niektórych sytuacjach możemy zgodnie z prawem odmówić Panu/Pani ich spełnienia. Jednakże, jeżeli odmawiamy uwzględnienia żądania, to tylko po wnikliwej analizie i tylko w sytuacji, gdy odmowa uwzględnienia żądania jest konieczna.
  3. Odnośnie prawa do wniesienia sprzeciwu wyjaśniamy, że w każdej chwili przysługuje Panu/Pani prawo do sprzeciwienia się przetwarzaniu danych osobowych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora Danych Osobowych w związku z Pana/Pani szczególną sytuacją. Musi Pan/Pani jednak pamiętać, że zgodnie z przepisami możemy odmówić uwzględnienia sprzeciwu, jeżeli wykażemy, że:
  • istnieją prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania, które są nadrzędne w stosunku do Pana/Pani interesów, praw i wolności lub
  • istnieją podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  1. Swoje uprawnienia może Pan/Pani zrealizować poprzez:
  • wysłanie maila bezpośrednio do radcy prawnego Karoliny Sarny-Brandys na adres kancelaria@radcaprawny-ksb.pl lub
  • wysłanie swojego żądania w formie pisemnej na adres: Kancelaria Radcy Prawnego Karolina Sarna-Brandys, ul. Stachiewicza 35A/47, 31-328 Kraków.

 

  1. Prawo do wniesienia skargi

Jeżeli uważa Pan/Pani, że Pana/Pani dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z obowiązującym prawem, może Pan/Pani wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

 

  1. Postanowienia końcowe
  2. W zakresie nieuregulowanym niniejszą Polityką prywatności obowiązują przepisy z zakresu ochrony danych osobowych.
  3. O wszelkich zmianach wprowadzonych do niniejszej Polityki prywatności zostanie Pan/Pani powiadomiony/powiadomiona drogą e-mailową.
  4. Niniejsza Polityka prywatności obowiązuje od dnia 1 grudnia 2018 r.
Informujemy, iż niniejsza strona zapisuje pliki cookie na Twoim komputerze. Pozostając na tej stronie, wyrażasz na to zgodę.
Polityka cookies Zamknij